Σύμφωνα με το Έθνος, οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», η οποία παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα, αποφάσισαν να ντύσουν τα ανδρικά αγάλματα ώστε να μην σκανδαλιστούν οι πιστές Καταρινές βλέποντας δημόσια όσα οι κώδικες ηθικής της χώρας δεν επιτρέπουν.
Μάλιστα ήθελαν να σκεπάσουν τα επίμαχα σημεία των γυμνών αρχαιοελληνικών αγαλμάτων με φερετζέδες, μπούρκες ή τσαντόρ. Τελικά αποφάσισαν να κρύψουν τα συγκεκριμένα αγάλματα πίσω από ένα παραβάν και να μην βρίσκονται στην έκθεση.
Εκεί τα βρήκε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας όταν πήγε στην Ντόχα για τα εγκαίνια της έκθεσης. Ο υπουργός ζήτησε λοιπόν, εφόσον η προβολή τους δεν είναι αντάξια της αξίας τους και του ήθους της αρχαίας ελληνικής τέχνης, να επιστραφούν στην Ελλάδα πάραυτα, όπως και έγινε. Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα γύρισαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Στην έκθεση, η οποία λειτουργεί από τις 28 Μαρτίου, εκτίθενται περίπου 600 αρχαία έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.
Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα, ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα.
Μάλιστα η ίδια έκθεση φιλοξενήθηκε από τον περασμένο Αύγουστο στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου,με τον τίτλο «Ολυμπία: Μύθος, λατρεία, αγώνες».
Το παράξενο λοιπόν είναι γιατί οι οργανωτές του Κατάρ όταν είδαν την έκθεση στο Βερολίνο δεν εξέφρασαν την παραμικρή ένσταση για τα γυμνά αγάλματα, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη δική τους μουσειολογική και μουσειογραφική πρόταση και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους.
Μάλιστα ήθελαν να σκεπάσουν τα επίμαχα σημεία των γυμνών αρχαιοελληνικών αγαλμάτων με φερετζέδες, μπούρκες ή τσαντόρ. Τελικά αποφάσισαν να κρύψουν τα συγκεκριμένα αγάλματα πίσω από ένα παραβάν και να μην βρίσκονται στην έκθεση.
Εκεί τα βρήκε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας όταν πήγε στην Ντόχα για τα εγκαίνια της έκθεσης. Ο υπουργός ζήτησε λοιπόν, εφόσον η προβολή τους δεν είναι αντάξια της αξίας τους και του ήθους της αρχαίας ελληνικής τέχνης, να επιστραφούν στην Ελλάδα πάραυτα, όπως και έγινε. Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα γύρισαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Στην έκθεση, η οποία λειτουργεί από τις 28 Μαρτίου, εκτίθενται περίπου 600 αρχαία έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.
Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα, ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα.
Μάλιστα η ίδια έκθεση φιλοξενήθηκε από τον περασμένο Αύγουστο στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου,με τον τίτλο «Ολυμπία: Μύθος, λατρεία, αγώνες».
Το παράξενο λοιπόν είναι γιατί οι οργανωτές του Κατάρ όταν είδαν την έκθεση στο Βερολίνο δεν εξέφρασαν την παραμικρή ένσταση για τα γυμνά αγάλματα, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη δική τους μουσειολογική και μουσειογραφική πρόταση και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!