Μέσα στις γιορτές το Πάσχα αποφάσισαν να «ξανακτυπήσουν» οι ναυτεργάτες.
Το μεσημέρι της Δευτέρας, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αποφάσισε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Μεγάλη Τρίτη και την Μεγάλη Τετάρτη, όταν αρχίζει η έξοδος των ταξιδιωτών του Πάσχα.
Η ΠΝΟ κάνει λόγο για επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις, γεγονός που θα πυροδοτήσει το κλίμα τις επόμενες ώρες και ημέρες.
Οι ναυτεργάτες ζητάνε να αποσυρθούν όλες οι τροπολογίες που τους αφορούν όπως για τον Οίκο Ναύτου, το εφάπαξ, τους περιηγητικούς πλόες και να επανεξετασθούν μετά τις εκλογές.
Στην ουσία της υπόθεσης είναι ότι το μεγάλο πλήγμα θα το δεχθεί η ακτοπλοία και όχι η κυβέρνηση αφού οι επιχειρήσεις περιμένουν το Πάσχα για να πάρουν μία οικονομική ανάσα.
Πλήγμα μεγάλο θα δεχθεί και η οικονομία των νησιών που προετοιμάζεται για τη Μεγάλη Εβδομάδα να υποδεχθεί τουρίστες. Αναμένονται μεγάλες αντιδράσεις κυρίως από τους νησιώτες που βλέπουν να βρίσκονται όμηροι συνδικαλιστικών διεκδικήσεων, χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν.
H ΠΝΟ αργά το μεσημέρι εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012 και από ώρα 00.01 και λήξη την Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012 και ώρα 24.00.
Η παραπάνω 48ωρη απεργία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της προηγούμενης 48ωρης απεργίας της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιήθηκε την 19-21 Μαρτίου 2012, μια και οι Έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την Κυβέρνηση.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη 48ωρη απεργία, η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή δύο επαίσχυντα από κάθε άποψη σχέδια νόμων, το πρώτο που αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος - Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» και το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις».
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η ΠΝΟ από τις 30 Μαρτίου 2012 ήδη με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό της προς την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησε να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών.
Με το δεύτερο, ο Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ απαιτεί την άμεση απόσυρση των δύο παραπάνω Σχεδίων Νόμων.
Άλλα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα της Ομοσπονδίας που οδήγησαν την Διοίκηση της ΠΝΟ σε απεργιακή κινητοποίηση περιλαμβάνουν: Άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας. -Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους -Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο) -Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ. -Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών. -Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Τονίζεται, για μια ακόμη φορά η αποφασιστικότητα των Ελλήνων ναυτεργατών να προασπίσουν τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από την επίθεση που εξακολουθεί να δέχεται με αλλεπάλληλες νομοθετικές προσβολές, που απειλούν άμεσα να τους εξαφανίσουν ως επαγγελματικό κλάδο, ο οποίος για χιλιάδες χρόνια πρόσφερε και εξακολουθεί να προσφέρει τον μόχθο του, τις θυσίες του και την συνεισφορά του στην οικονομία της χώρας, είτε βρίσκεται σε ενέργεια είτε είναι απόμαχος».
Το μεσημέρι της Δευτέρας, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αποφάσισε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Μεγάλη Τρίτη και την Μεγάλη Τετάρτη, όταν αρχίζει η έξοδος των ταξιδιωτών του Πάσχα.
Η ΠΝΟ κάνει λόγο για επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις, γεγονός που θα πυροδοτήσει το κλίμα τις επόμενες ώρες και ημέρες.
Οι ναυτεργάτες ζητάνε να αποσυρθούν όλες οι τροπολογίες που τους αφορούν όπως για τον Οίκο Ναύτου, το εφάπαξ, τους περιηγητικούς πλόες και να επανεξετασθούν μετά τις εκλογές.
Στην ουσία της υπόθεσης είναι ότι το μεγάλο πλήγμα θα το δεχθεί η ακτοπλοία και όχι η κυβέρνηση αφού οι επιχειρήσεις περιμένουν το Πάσχα για να πάρουν μία οικονομική ανάσα.
Πλήγμα μεγάλο θα δεχθεί και η οικονομία των νησιών που προετοιμάζεται για τη Μεγάλη Εβδομάδα να υποδεχθεί τουρίστες. Αναμένονται μεγάλες αντιδράσεις κυρίως από τους νησιώτες που βλέπουν να βρίσκονται όμηροι συνδικαλιστικών διεκδικήσεων, χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν.
H ΠΝΟ αργά το μεσημέρι εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012 και από ώρα 00.01 και λήξη την Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012 και ώρα 24.00.
Η παραπάνω 48ωρη απεργία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της προηγούμενης 48ωρης απεργίας της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιήθηκε την 19-21 Μαρτίου 2012, μια και οι Έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την Κυβέρνηση.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη 48ωρη απεργία, η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή δύο επαίσχυντα από κάθε άποψη σχέδια νόμων, το πρώτο που αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος - Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» και το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις».
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η ΠΝΟ από τις 30 Μαρτίου 2012 ήδη με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό της προς την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησε να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών.
Με το δεύτερο, ο Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ απαιτεί την άμεση απόσυρση των δύο παραπάνω Σχεδίων Νόμων.
Άλλα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα της Ομοσπονδίας που οδήγησαν την Διοίκηση της ΠΝΟ σε απεργιακή κινητοποίηση περιλαμβάνουν: Άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας. -Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους -Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο) -Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ. -Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών. -Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Τονίζεται, για μια ακόμη φορά η αποφασιστικότητα των Ελλήνων ναυτεργατών να προασπίσουν τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από την επίθεση που εξακολουθεί να δέχεται με αλλεπάλληλες νομοθετικές προσβολές, που απειλούν άμεσα να τους εξαφανίσουν ως επαγγελματικό κλάδο, ο οποίος για χιλιάδες χρόνια πρόσφερε και εξακολουθεί να προσφέρει τον μόχθο του, τις θυσίες του και την συνεισφορά του στην οικονομία της χώρας, είτε βρίσκεται σε ενέργεια είτε είναι απόμαχος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!