Οι Αμερικανοί καταναλωτές το υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό κοντά στα όρια της καταναλωτικής μανίας, που οδήγησε τις πωλήσεις του στα ύψη. Ακόμη πιο ενθουσιωδώς,
όμως, το υποδέχτηκαν οι κτηνοτρόφοι και οι εργαζόμενοι της Νέας Υόρκης,
καθώς απορροφά χιλιάδες τόνους πρώτης ύλης (γάλακτος) και προσφέρει
δουλειά σε εκατοντάδες ανθρώπους.
Ο λόγος για το ελληνικό γιαούρτι, η παραγωγή του οποίου εξελίσσεται σε ολοένα ισχυρότερο μηχανισμό στήριξης της αγροτικής οικονομίας της Νέας Υόρκης!
Μόλις έξι χρόνια πριν, το 2006, οι πωλήσεις ελληνικού (στραγγιστού) γιαουρτιού στις ΗΠΑ δεν ξεπερνούσαν σε αξία τα 60 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, οι ετήσιες πωλήσεις κυμαίνονται γύρω στο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, με το ελληνικό προϊόν να κατέχει το 25% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού, σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του ελληνικού προξενείου στη Νέα Υόρκη.
Μόνο η εταιρεία ΦΑΓΕ εκτιμάται ότι παρουσίασε το 2011 πωλήσεις άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εξαγωγές πραγματοποιεί, μέσω της αμερικανικής θυγατρικής της και η λαρισινή γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ. Με βάση την επιτυχία του προϊόντος, δεν είναι να απορεί κάποιος που η ΦΑΓΕ -η οποία έχει ήδη ανακοινώσει επένδυση επέκτασης της παραγωγικής της μονάδας στη Νέα Υόρκη- ετοιμάζεται να υπερδιπλασιάσει και την αποθηκευτική χωρητικότητα του εργοστασίου της, στην περιοχή Johnstown (Τζόνσταουν). Η χωρητικότητα προβλέπεται να αυξηθεί σε 10.000 παλέτες από 4000, ξεπερνώντας κατά πολύ τη δυναμικότητα των εν Ελλάδι εργοστασίων (5000 παλέτες), σύμφωνα πάντα με το γραφείο ΟΕΥ.
Η ζήτηση γάλακτος για ελληνικό γιαούρτι «απογειώνει» τη γαλακτοπαραγωγή στη Νέα Υόρκη
Ενδεικτικό της επιτυχίας του προϊόντος είναι το γεγονός ότι, η μεγάλη αύξηση, που σημείωσε το 2010 η γαλακτοπαραγωγή στη Νέα Υόρκη (40% σε σχέση με το 2009 και 60% εν συγκρίσει με το 2006), «αποδίδεται στην πλειοψηφία της στην εκπορευόμενη από το ελληνικό γιαούρτι ζήτηση» όπως δήλωσαν πηγές του γραφείου ΟΕΥ Νέας Υόρκης.
Για την παρασκευή ενός γαλονιού (σ.σ. ισούται με 3,78 λίτρα) ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού απαιτούνται, κατά μέσο όρο, τέσσερα γαλόνια φρέσκου γάλακτος. Ως αποτέλεσμα, η καλπάζουσα δημοτικότητα του προϊόντος στηρίζει, πλέον, σημαντικά την κτηνοτροφία της Νέας Υόρκης
Και όχι μόνο την κτηνοτροφία. Οι δύο μονάδες παραγωγής ελληνικού γιαουρτιού, που λειτουργούν σήμερα στο «Μεγάλο Μήλο» υπό τη σκέπη ισάριθμων εταιρειών, απασχολούν πάνω από 1000-1200 εργαζομένους! Πρόκειται για τις μονάδες των εταιρειών Chobani και FAGE (ΦΑΓΕ). Ωστόσο, η ισχυρότερη από τις δύο δεν είναι ελληνική. Η Chobani ανήκει στον Τούρκο επιχειρηματία Hamdi Ulukaya (Χαμντί Ουλούκαγια) και στη μονάδα της, στο South Edmenston (Σάουθ Εντμενστον) της Νέας Υόρκης, απασχολεί 900 εργαζομένους και προτίθεται να προσλάβει άλλους 100.
Η ΦΑΓΕ, που σήμερα προσφέρει εργασία σε 240 άτομα, αναμένεται να εντάξει στοδυναμικό της άλλα 150.Η επιτυχία του προϊόντος άνοιξε την … όρεξη και της εταιρείας Alpina Foods, η οποία έχει κοινοποιήσει την πρόθεσή της να θέσει σε λειτουργία παραγωγική μονάδα ελληνικού γιαουρτιού, με περίπου 50 εργαζομένους.
Ελληνικό γιαούρτι από Τούρκους, Γάλλους και Αμερικανούς επιχειρηματίες Πάντως, τη μερίδα του λέοντος στο ελληνικό γιαούρτι κατέχουν ξένες εταιρείες: σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Citigroup Global Markets, η τουρκικών συμφερόντων Chobani κατέχει μερίδιο 53% και ακολουθούν κατά σειρά οι: ΦΑΓΕ (17%), ο γαλλικός όμιλος Danone (14%) και η αμερικανική General Mills (5%). Μπορεί το ελληνικό γιαούρτι να προστατευτεί από εταιρείες που «σφετερίζονται» τη λέξη «greek» για να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητα του προϊόντος; Η απάντηση -δια στόματος των ίδιων διπλωματικών πηγών- είναι δυστυχώς αποθαρρυντική: «Στις ΗΠΑ δεν προστατεύονται προϊόντα και υπηρεσίες που θεωρούνται generic (σ.σ. γενόσημα). Ένα προϊόν θεωρείται generic, όταν η χρήση του είναι τόσο διαδεδομένη ώστε θεωρείται πλέον συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας προϊόντων/υπηρεσιών, χωρίς όμως να υποδηλώνει στη συνείδηση των καταναλωτών ιδιαίτερη γεωγραφική προέλευση».
Ο λόγος για το ελληνικό γιαούρτι, η παραγωγή του οποίου εξελίσσεται σε ολοένα ισχυρότερο μηχανισμό στήριξης της αγροτικής οικονομίας της Νέας Υόρκης!
Μόλις έξι χρόνια πριν, το 2006, οι πωλήσεις ελληνικού (στραγγιστού) γιαουρτιού στις ΗΠΑ δεν ξεπερνούσαν σε αξία τα 60 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, οι ετήσιες πωλήσεις κυμαίνονται γύρω στο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, με το ελληνικό προϊόν να κατέχει το 25% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού, σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του ελληνικού προξενείου στη Νέα Υόρκη.
Μόνο η εταιρεία ΦΑΓΕ εκτιμάται ότι παρουσίασε το 2011 πωλήσεις άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εξαγωγές πραγματοποιεί, μέσω της αμερικανικής θυγατρικής της και η λαρισινή γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ. Με βάση την επιτυχία του προϊόντος, δεν είναι να απορεί κάποιος που η ΦΑΓΕ -η οποία έχει ήδη ανακοινώσει επένδυση επέκτασης της παραγωγικής της μονάδας στη Νέα Υόρκη- ετοιμάζεται να υπερδιπλασιάσει και την αποθηκευτική χωρητικότητα του εργοστασίου της, στην περιοχή Johnstown (Τζόνσταουν). Η χωρητικότητα προβλέπεται να αυξηθεί σε 10.000 παλέτες από 4000, ξεπερνώντας κατά πολύ τη δυναμικότητα των εν Ελλάδι εργοστασίων (5000 παλέτες), σύμφωνα πάντα με το γραφείο ΟΕΥ.
Η ζήτηση γάλακτος για ελληνικό γιαούρτι «απογειώνει» τη γαλακτοπαραγωγή στη Νέα Υόρκη
Ενδεικτικό της επιτυχίας του προϊόντος είναι το γεγονός ότι, η μεγάλη αύξηση, που σημείωσε το 2010 η γαλακτοπαραγωγή στη Νέα Υόρκη (40% σε σχέση με το 2009 και 60% εν συγκρίσει με το 2006), «αποδίδεται στην πλειοψηφία της στην εκπορευόμενη από το ελληνικό γιαούρτι ζήτηση» όπως δήλωσαν πηγές του γραφείου ΟΕΥ Νέας Υόρκης.
Για την παρασκευή ενός γαλονιού (σ.σ. ισούται με 3,78 λίτρα) ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού απαιτούνται, κατά μέσο όρο, τέσσερα γαλόνια φρέσκου γάλακτος. Ως αποτέλεσμα, η καλπάζουσα δημοτικότητα του προϊόντος στηρίζει, πλέον, σημαντικά την κτηνοτροφία της Νέας Υόρκης
Και όχι μόνο την κτηνοτροφία. Οι δύο μονάδες παραγωγής ελληνικού γιαουρτιού, που λειτουργούν σήμερα στο «Μεγάλο Μήλο» υπό τη σκέπη ισάριθμων εταιρειών, απασχολούν πάνω από 1000-1200 εργαζομένους! Πρόκειται για τις μονάδες των εταιρειών Chobani και FAGE (ΦΑΓΕ). Ωστόσο, η ισχυρότερη από τις δύο δεν είναι ελληνική. Η Chobani ανήκει στον Τούρκο επιχειρηματία Hamdi Ulukaya (Χαμντί Ουλούκαγια) και στη μονάδα της, στο South Edmenston (Σάουθ Εντμενστον) της Νέας Υόρκης, απασχολεί 900 εργαζομένους και προτίθεται να προσλάβει άλλους 100.
Η ΦΑΓΕ, που σήμερα προσφέρει εργασία σε 240 άτομα, αναμένεται να εντάξει στοδυναμικό της άλλα 150.Η επιτυχία του προϊόντος άνοιξε την … όρεξη και της εταιρείας Alpina Foods, η οποία έχει κοινοποιήσει την πρόθεσή της να θέσει σε λειτουργία παραγωγική μονάδα ελληνικού γιαουρτιού, με περίπου 50 εργαζομένους.
Ελληνικό γιαούρτι από Τούρκους, Γάλλους και Αμερικανούς επιχειρηματίες Πάντως, τη μερίδα του λέοντος στο ελληνικό γιαούρτι κατέχουν ξένες εταιρείες: σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Citigroup Global Markets, η τουρκικών συμφερόντων Chobani κατέχει μερίδιο 53% και ακολουθούν κατά σειρά οι: ΦΑΓΕ (17%), ο γαλλικός όμιλος Danone (14%) και η αμερικανική General Mills (5%). Μπορεί το ελληνικό γιαούρτι να προστατευτεί από εταιρείες που «σφετερίζονται» τη λέξη «greek» για να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητα του προϊόντος; Η απάντηση -δια στόματος των ίδιων διπλωματικών πηγών- είναι δυστυχώς αποθαρρυντική: «Στις ΗΠΑ δεν προστατεύονται προϊόντα και υπηρεσίες που θεωρούνται generic (σ.σ. γενόσημα). Ένα προϊόν θεωρείται generic, όταν η χρήση του είναι τόσο διαδεδομένη ώστε θεωρείται πλέον συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας προϊόντων/υπηρεσιών, χωρίς όμως να υποδηλώνει στη συνείδηση των καταναλωτών ιδιαίτερη γεωγραφική προέλευση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!