Στα έργα που πρόκειται να γίνουν στον Πειραιά για την στήριξη της
κρουαζιέρας αναφέρθηκε κατά την συνέντευξη Τύπου που έδωσε το
μεσημέρι της Τετάρτης στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ο Υπουργός
Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Ο κ. Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε
σε δυο έργα που χαρακτηρίζονται ως εθνικής σημασίας για την εδραίωση του
Πειραιά ως το σημαντικότερου λιμανιού στην Μεσόγειο και τα οποία
υπάγονται με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής συνολικού
προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα έργα αυτά είναι:
α) Επέκταση λιμανιού στο νότιο τμήμα, προϋπολογισμού 230
εκατομμυρίων ευρώ με 6 νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα
κρουαζιερόπλοια ( άνω των 4.000 επιβατών)
β) Δημιουργία υπερυψωμένου τρένου σταθερής τροχιάς monorail για την
εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς
Ο υπουργός σημείωσε πως τα έργα είναι απολύτως «ώριμα» για να
υλοποιηθούν καθώς όλες οι σχετικές άδειες (περιβαλλοντικών επιπτώσεων
κοκ) έχουν εκδοθεί.
Επισημάνει ακόμη ότι το monorail ανακοινώθηκε για πρώτη φορά
πριν 10 χρόνια (2002) αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε διότι «ποτέ δεν υπήρξε
σοβαρή πολιτική βούληση για την εύρεση της αναγκαίας χρηματοδότησης».
Ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε πως ο Πειραιάς την τελευταία δεκαετία παρουσιάζει μια
αλματώδη αύξηση στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας από 500χιλιάδες το
2002 σε 2.5 εκατομμύρια το 2011.
Στόχος της κυβέρνησης είναι σταδιακά από εμπορευματικό λιμάνι ο
Πειραιάς να μετατραπεί στον μεγαλύτερο προορισμό (αφετηρία και
επιστροφή) κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και παράλληλα με τις συντονισμένες
πολιτικές της κυβέρνησης (άρση του καμποτάζ το αμέσως προσεχές διάστημα -
υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων) να φτάσουν στο μεγάλο λιμάνι της χώρας τα
5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2015.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στους «ανταγωνιστές» -
στην Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη - σημειώνοντας πως δεν πρέπει η
Πολιτεία να μείνει αδρανής αλλά να προχωρήσει άμεσα σε επενδύσεις που θα
δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει το
τεράστιο δυναμικό που διαθέτει.
Για την αγορά της κρουαζιέρας επεσήμανε ότι σήμερα ναυπηγούνται
24 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 4.000
επιβατών και 2.000 προσωπικό
Ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ιδιαίτερα πως αν ο Πειραιάς δεν προχωρήσει στην ανάπτυξη και επέκτασή
του θα χάσει τη δυνατότητα να προσελκύει αυτά τα πλοία, καθώς με τα
σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να τα φιλοξενήσει.
Αντιθέτως με την
δημιουργία 6 επιπλέον θέσεων ελιμμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις
συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον
δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών
κρουαζιέρας όπως πχ η χειμερινή κρουαζιέρα με επίκεντρο και πάλι τον
Πειραιά.
Τέλος, αναφέρθηκε σε μια "εντυπωσιακή χρονιά για το
2011" από πλευράς αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών (+35%) που αναμένεται
να έχει συνέχεια και το 2012 με βάση τα συμβόλαια που έχουν ήδη
συναφθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!