Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

ΒΙΝΤΕΟ: Aigaleo Motor Company: Κατασκευές αγωνιστικών αυτοκινήτων στο... σχολείο!

Μαθητές του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Αιγάλεω κατασκευάζουν με τη βοήθεια και ενθάρρυνση των καθηγητών τους επί σχεδόν δυο δεκαετίες δικά τους πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα και συμμετέχουν σε αγώνες οχημάτων ελάχιστης κατανάλωσης καυσίμου, με στόχο αφενός να εφαρμόσουν στην πράξη όσα μαθαίνουν στη θεωρία, αφετέρου να καλλιεργήσουν ακόμα περισσότερο τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, λίγο πριν ξεκινήσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία τους.

Μια μικρή ομάδα καθηγητών και 16χρονων - 17χρονων μαθητών  εργάζεται εκτός σχολικού ωραρίου και να συμμετέχει κάθε χρόνο στους διεθνείς μαθητικούς/φοιτητικούς αγώνες οχημάτων ελάχιστης κατανάλωσης καυσίμου, που διεξάγονται στις ευρωπαϊκές πίστες, κοντράροντας στα ίσια τις (λίγες) ελληνικές και τις (πάμπολλες) ξένες ομάδες σχολειών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες διεκδικούν (επιδεικνύοντας μια ασυνήθιστη συναδελφική άμιλλα, καθώς λειτουργούν όχι ανταγωνιστικά αλλά συναγωνιστικά και πάντα στο πλαίσιο του «ευ αγωνίζεσθαι») το κύπελλο της νίκης.

 Τα παιδιά καλούνται να μεταφέρουν στην πράξη όσα μαθαίνουν στη θεωρία, κι αυτό δεν συμβαίνει μονάχα σήμερα, αλλά σε βάθος χρόνου: το πρώτο όχημα ελάχιστης κατανάλωσης κατασκευάστηκε από καθηγητές και μαθητές στο τότε Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Αιγάλεω το 1993, για να ακολουθήσει η μελέτη και κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου (1998), η μελέτη και σχεδίαση ηλιακού οχήματος (3η θέση και έπαινος στην εκδήλωση «Φαέθων 2004»), η πρώτη ελληνική συμμετοχή στο διεθνή Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell με το πρωτότυπο «Δρομέας Ι» (2004) το οποίο έφερε κινητήρα... χορτοκοπτικού, η δεύτερη τον αμέσως επόμενο χρόνο με τον ολοκαίνουργο «Πήγασο», η τρίτη με το βελτιωμένο «Πήγασο» το 2006, και - το αποκορύφωμα - η συμμετοχή με δυο αυτοκίνητα (τον ανακατασκευασμένο «Δρομέα ΙΙ» και τον βελτιωμένο «Πήγασο») το 2007.

 Εκεί, στην πίστα του Νογκαρό της Νοτιοδυτικής Γαλλίας, ο βελτιωμένος «Πήγασος» σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ και σημειώνει νέα πανελλήνια επίδοση, καλύπτοντας 471 χιλιόμετρα (σαν να λέμε Αθήνα - Κατερίνη) μονάχα με ένα λίτρο βενζίνης ρεκόρ που κρατάει ως τις μέρες μας στη συγκεκριμένη κατηγορία!*
 
Η ομάδα προχωρεί στην κατασκευή του πρωτότυπου ηλιοκίνητου οχήματος «Φαέθων» το 2008 και βελτιώνει ακόμα περισσότερο τον «Πήγασο», με τον οποίο συμμετέχει άλλη μια φορά στον μαραθώνιο Οικονομίας.

Το 2009 και το 2010, όμως, ήταν χρονιές «άνυδρες: μολονότι η ομάδα είχε επιλεγεί από τους οργανωτές και ήταν έτοιμη να πάρει μέρος στους αγώνες, σοβαρές οικονομικές δυσκολίες δεν της το επέτρεψαν.

Η μεγάλη επιστροφή έγινε το 2011, με νέο πρωτότυπο - την «Ίριδα», που πρωταγωνιστεί στο βίντεό μας και «φοράει» κινητήρα υβριδικού ποδηλάτου - με το οποίο η ομάδα κατέλαβε την 38η θέση στην κατηγορία της (πρωτότυπα βενζινοκίνητα), καλύπτοντας 434 χιλιόμετρα μ' ένα λίτρο βενζίνης, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που δεν έλειψαν ακόμα και μέσα στους (εξαιρετικούς σε δυνατότητες και άρτιους από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών, όπως μας διαβεβαίωσαν) χώρους του EuroSpeedWay του Λάουζιτς, στη Γερμανία.

Η τρέχουσα αγωνιστική ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ/ΣΕΚ

Μαθητές Καθηγητές
Ρουπέν Ντιλανιάν Δημήτρης Οικονόμου
Κώστας Δέρκας Βασίλης Τουλούπης
Μαρία Νικολαϊδου Γιώργος Κύρου
Εύα Νικολαϊδου Ηρακλής Χατζηχριστοδούλου
Μιχάλης Καγιάλης Γιάννης Κοροπούλης
Παναγιώτης Γιανναράς Μιχάλης Σπυρόπουλος
Έντισον Ντοντάι

  Το πανελλήνιο ρεκόρ ανεξαρτήτως τεχνολογίας, κατέχει η ομάδα «Προμηθέας» του ΕΜΠ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ 





 Από το technologein.pathfinder.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το σχόλιό σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...