Τραγικές ελλείψεις αντιμετωπίζει η Πυροσβεστική, η οποία πρέπει να αντιμετωπίσει τις πυρκαγιές που εκδηλώνονται με απαρχαιωμένα επίγεια και εναέρια οχήματα και με μειωμένα κονδύλια ύψους 52 εκατ. ευρώ λόγω Μνημονίου.
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, η Πυροσβεστική θα πρέπει να αντιμετωπίσει το δύσκολο καλοκαίρι και τα μέτωπα πυρκαγιών με μεγάλες ελλείψεις, καθώς όπως αναφέρει το Εθνος τα κονδύλια που έχουν διατεθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα για το 2013 είναι μειωμένα κατά 52 εκατ. ευρώ. Στα ήδη «κομμένα» κονδύλια του 2012, η μείωση φέτος φτάνει το 13,5%, ενώ οι μειώσεις των μισθών αγγίζουν το 45%. Την ίδια ώρα που οι 8.423 μόνιμοι πυροσβέστες δεν έχουν δεύτερη στολή να φορέσουν, οι 4.000 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης δεν μπορούν να δουλέψουν παρά 38 ώρες νύχτα και 75 ώρες τις Κυριακές και τις αργίες όλο τον χρόνο.
Σε ακόμη χειρότερη μοίρα ωστόσο, βρίσκονται οι 1.5000 εποχικοί πυροσβέστες για τους οποίου δεν έχουν εγκριθεί κονδύλια για υπερωρίες και εκτός έδρας, με αποτέλεσμα εάν υπάρχει ανάγκη να κληθούν να δουλέψουν αμισθί και με δική τους ευθύνη.
«Γερασμένα» τα οχήματα της Πυροσβεστικής
Οι αντιξοότητες που υφίστανται στην Πυροσβεστική, δεν έχουν να κάνουν μόνο με το προσωπικό, καθώς αρκετά πυροσβεστικά οχήματα βρίσκονται κακή κατάσταση, ενώ όπως δηλώνει ο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νίκος Αθάνατος σε πολλά οχήματα δεν έχει γίνει αλλαγή στα λάστιχα εδώ και «τουλάχιστον πέντε χρόνια». Οι δηλώσεις του είναι αποκαλυπτικές:
«Ξεκινήσαμε φέτος με 1.700 υδροφόρα. Από αυτά τα 215 έχουν ηλικία πάνω από 30 χρόνια, τα 342 πάνω από 20 χρόνια, τα 688 πάνω από 15 έτη. Μόλις τα 215 είναι κάτω της 10ετίας και αυτά είναι αγορασμένα εν αναμονή των Ολυμπιακών Αγώνων, δηλαδή το 2003 ή το 2004».
«Με τα μειωμένα κονδύλια για σέρβις κατά 45%, τα προβλήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. Κάποια οδηγούνται για επισκευή και δεν επιστρέφουν ποτέ ή καθυστερούν πολύ, με αποτέλεσμα να μειώνονται δραματικά οι δυνατότητές μας. Και να σκεφτείτε ότι την τελευταία 10ετία, υπάρχει αύξηση της συχνότητας των δασικών πυρκαγιών κατά 40%», εξηγεί.
Στον εναέριο στόλο φέτος τα πράγματα φαινομενικά είναι καλύτερα. Από τις 20 Ιουνίου, η Πολεμική Αεροπορία έχει κάνει γνωστό ότι όλα τα Καναντέρ είναι «ετοιμοπόλεμα». Ωστόσο, από τα 21 Καναντέρ, τα 13 είναι παλιάς τεχνολογίας και μετρούν ήδη περισσότερα από 30 χρόνια ζωής. «Ανταλλακτικά γι' αυτά τα αεροσκάφη δεν υπάρχουν και οι μηχανικοί αναγκάζονται να φτιάξουν πατέντες για να μπορέσουν να τα κάνουν αξιόμαχα», εξηγεί ο Γιάννης Σταμούλης, πρόεδρος της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. «Τα οκτώ είναι σύγχρονης τεχνολογίας, αλλά πέρυσι καθηλώθηκαν δύο που δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ και δεν προβλέπεται νέα αγορά στο μέλλον».
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, η Πυροσβεστική θα πρέπει να αντιμετωπίσει το δύσκολο καλοκαίρι και τα μέτωπα πυρκαγιών με μεγάλες ελλείψεις, καθώς όπως αναφέρει το Εθνος τα κονδύλια που έχουν διατεθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα για το 2013 είναι μειωμένα κατά 52 εκατ. ευρώ. Στα ήδη «κομμένα» κονδύλια του 2012, η μείωση φέτος φτάνει το 13,5%, ενώ οι μειώσεις των μισθών αγγίζουν το 45%. Την ίδια ώρα που οι 8.423 μόνιμοι πυροσβέστες δεν έχουν δεύτερη στολή να φορέσουν, οι 4.000 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης δεν μπορούν να δουλέψουν παρά 38 ώρες νύχτα και 75 ώρες τις Κυριακές και τις αργίες όλο τον χρόνο.
Σε ακόμη χειρότερη μοίρα ωστόσο, βρίσκονται οι 1.5000 εποχικοί πυροσβέστες για τους οποίου δεν έχουν εγκριθεί κονδύλια για υπερωρίες και εκτός έδρας, με αποτέλεσμα εάν υπάρχει ανάγκη να κληθούν να δουλέψουν αμισθί και με δική τους ευθύνη.
«Γερασμένα» τα οχήματα της Πυροσβεστικής
Οι αντιξοότητες που υφίστανται στην Πυροσβεστική, δεν έχουν να κάνουν μόνο με το προσωπικό, καθώς αρκετά πυροσβεστικά οχήματα βρίσκονται κακή κατάσταση, ενώ όπως δηλώνει ο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νίκος Αθάνατος σε πολλά οχήματα δεν έχει γίνει αλλαγή στα λάστιχα εδώ και «τουλάχιστον πέντε χρόνια». Οι δηλώσεις του είναι αποκαλυπτικές:
«Ξεκινήσαμε φέτος με 1.700 υδροφόρα. Από αυτά τα 215 έχουν ηλικία πάνω από 30 χρόνια, τα 342 πάνω από 20 χρόνια, τα 688 πάνω από 15 έτη. Μόλις τα 215 είναι κάτω της 10ετίας και αυτά είναι αγορασμένα εν αναμονή των Ολυμπιακών Αγώνων, δηλαδή το 2003 ή το 2004».
«Με τα μειωμένα κονδύλια για σέρβις κατά 45%, τα προβλήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. Κάποια οδηγούνται για επισκευή και δεν επιστρέφουν ποτέ ή καθυστερούν πολύ, με αποτέλεσμα να μειώνονται δραματικά οι δυνατότητές μας. Και να σκεφτείτε ότι την τελευταία 10ετία, υπάρχει αύξηση της συχνότητας των δασικών πυρκαγιών κατά 40%», εξηγεί.
Στον εναέριο στόλο φέτος τα πράγματα φαινομενικά είναι καλύτερα. Από τις 20 Ιουνίου, η Πολεμική Αεροπορία έχει κάνει γνωστό ότι όλα τα Καναντέρ είναι «ετοιμοπόλεμα». Ωστόσο, από τα 21 Καναντέρ, τα 13 είναι παλιάς τεχνολογίας και μετρούν ήδη περισσότερα από 30 χρόνια ζωής. «Ανταλλακτικά γι' αυτά τα αεροσκάφη δεν υπάρχουν και οι μηχανικοί αναγκάζονται να φτιάξουν πατέντες για να μπορέσουν να τα κάνουν αξιόμαχα», εξηγεί ο Γιάννης Σταμούλης, πρόεδρος της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. «Τα οκτώ είναι σύγχρονης τεχνολογίας, αλλά πέρυσι καθηλώθηκαν δύο που δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ και δεν προβλέπεται νέα αγορά στο μέλλον».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!