Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Οι καταθέσεις της σπείρας του ΙΚΑ για το «μεγάλο φαγοπότι» στον οργανισμό

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΙΛΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΣΠΕΙΡΑ ΠΟΥ "ΕΓΔΥΣΕ" ΤΟ ΙΚΑ
Σοκάρουν οι καταθέσεις της σπείρας του ΙΚΑ που επί 9 ολόκληρα χρόνια έβγαζαν παράνομα επιδόματα σε ασφαλισμένους που δεν τα δικαιούνταν και ζημίωναν το ασφαλιστικό ίδρυμα με δεκάδες εκατομμύρια ευρω.
«Ήθελα να βοηθήσω κάποιους ασφαλισμένους που είχαν ανάγκη και επειδή γνώριζα την οικογενειακή τους κατάσταση, τους έβγαζα κάποιες αποφάσεις παράτυπα και εισέπρατταν χρήματα χωρίς να τα δικαιούνται»!!!
Αυτό υποστηρίζει στην απολογία της ανακρίτρια η φερόμενη ως «πρωταγωνίστρια» στο μεγάλο «φαγοπότι» στο ΙΚΑ Καλλιθέας , Ελένη Μπουραζάνη.
Πρόκειται για την υπάλληλο του συγκεκριμένου υποκαταστήματος στο σπίτι της οποίας εντοπιστήκαν 960.000 ευρώ σε pampers (!), καθώς και τρία πολυτελή αυτοκίνητα τα οποία και κατασχέθηκαν.
Η ίδια, όπως και οι υπόλοιποι έξι συγκατηγορούμενοι της μετά τις απολογίες τους στην ανακρίτρια, οδηγήθηκε στη φυλακή. Κανείς δεν έπεισαν με τους ισχυρισμούς τους τις ανακριτικές αρχές.
Το «protothemaonline» παρουσιάζει τις απολογίες των επτά κατηγορουμένων στο σκάνδαλο διασπάθιση δημόσιου χρήματος που ζημίωσε το ΙΚΑ με εκατοντάδες εκατ. ευρώ. Στην υπόθεση, εμπλέκεται και η και η Χριστίνα Πατεράκη αδερφή του εμπλεκόμενου στην υπόθεση πώλησης μαχητικών αεροσκαφών, τύπου Eurofighter, στην ελληνική πολεμική αεροπορία, Γιώργου Πατεράκη.
Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει και η απολογία της επίσης κατηγορουμένης Μυρσίνης Θωμάκου η οποία μεταξύ άλλων υποστηρίζει ότι αναγκάστηκε να κάνει ότι έκανε και γιατί ο Μανιάτης σύζυγος της την είχε περιορίσει οικονομικά»! Στη φυλακή έχουν οδηγηθεί και δυο οι Αλέξανδρος Αιματίδης και Κωνσταντίνος Καραίσκος. Ο πρώτος είναι σύζυγος της Μ. Θωμάκου και ο δεύτερος της Μπουραζάνη.
Αναλυτικά, τα σημαντικότερα σημεία των απολογιών των επτά κατηγορουμένων που πλέον βρίσκονται στη φυλακή, κατηγορούμενοι για σειρά κακουργηματικών πράξεων, έχουν ως εξής:
Χριστίνα Πατεράκη: «Δέχομαι ότι ζημίωσα το ΙΚΑ»
«Εν μέρει αρνούμαι τις κατηγορίες που μου αποδίδονται. Εν μέρει δέχομαι ότι με κάποια συμπεριφορά μου ζημίωσα την υπηρεσία του ΙΚΑ και προτίθεμαι να αποκαταστήσω στο μέτρο των δυνατοτήτων μου, ακόμη και με τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων προς το ΙΚΑ οποιαδήποτε ζημιά μου αναλογεί. ...Θεωρώ ότι ευθύνομαι για κάποιες θεωρήσεις βιβλιαρίων χωρίς να έχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις ασφαλιστικής ικανότητας. Εν γνώσει μου προέβην σε αυτές τις θεωρήσεις διότι αυτά τα πρόσωπα είχαν σοβαρά προβλήματα υγείας. ...Δεν έλαβα χρήματα από αυτά τα πρόσωπα, ούτε μου υποσχέθηκαν ανταλλάγματα. Σε κάποιες περιπτώσεις οι αντίστοιχες πράξεις μου, που αποδέχομαι ως ζημιογόνες, έγιναν για να αποκτήσω εγώ ή τρίτοι παράνομο περιουσιακό όφελος και αυτό από το 2008 και μετά. Συνολικά, υπολογίζω ότι η ζημία που προκλήθηκε στο ΙΚΑ με δική μου υπαιτιότητα μπορεί να ανέρχεται σε 300.000 ευρώ. ...Δεν πλαστογράφησα καμία απόφαση διευθυντή ΙΚΑ ούτε είχα αυτή τη δυνατότητα αλλά ούτε και χρειάζονταν. Θεωρώ ότι από τις ενέργειες μου ωφελήθηκα ως εισόδημα μη νόμιμο κατά μέσο όρο ένα μηνιαίο μισθό μου 1200 ευρώ, μηνιαίως. Η σύνδεση αυτών των ωφελημάτων μου με την περιουσία μου δεν έχει καμία σχέση».
«Μας έρχονταν χρήματα από παντού»
Η κατηγορουμένη αναφέρεται στη συνέχεια της απολογίας της σε καταθέσεις ύψους 300.000 αλλά και σε ακίνητα που κληρονόμησε από τον πατέρα της, ένα διώροφο στην Παλαιόχωρα Κρήτης και τρία διαμερίσματα στην Καλλιθέα. Υποστηρίζει αποπεράτωσε το σπίτι της στον Άλιμο με δάνειο ύψους 13 εκατ. δραχμών (το 1997) που ήδη έχει εξοφλήσει. Ακόμη αναφέρεται στην αγορά δυο ακινήτων το διάστημα 2006 -7. « Πήραμε ένα αγροτεμάχιο στα Λεγρενά, δεν θυμάμαι πόσα χρήματα πήραμε το οικόπεδο στο Κορωπί» αναφέρει στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει τα περιουσιακά της στοιχεία και προσθέτει: «Πήραμε την ίδια περίοδο ένα δάνειο 300.000 ευρώ για την ανέγερση του σπιτιού το οποίο αποπερατώθηκε πρόσφατα και από το 2011 μένουμε εκεί». Επίσης, περιγράφει μηναία εισοδήματα της τάξεως των 4.700 από τα έσοδα του συζύγου της και από τα ενοίκια που εισέπραττε. Ακόμη, όπως λέει, ελάμβανε 5.000 ευρώ ανά τρίμηνο διότι «έχω κάποια εισοδήματα από τον αδελφό μου γιατί έχει αναλάβει την οικονομική κάλυψη των αναγκών της μητέρας μου και μου καταθέτει ή μου δίνει μετρητά σε τακτά χρονικά διαστήματα».
Μυρσίνη Θωμάκου: «Έκλεβα γιατί ο Μανιάτης σύζυγος μου με είχε περιορίσει οικονομικά»!
«Αρνούμαι τις κατηγορίες όπως μου αποδίδονται αλλά αν αναγνωρίζω την ευθύνη μου σε αυτά που θα σας αναφέρω....Εγώ έβγαζα αποφάσεις χωρίς παραστατικά σε ανθρώπους που θεωρούσα ότι είχαν ασφαλιστική ικανότητα, το ποσό που υπολογίζω ως ζημία του ΙΚΑ είναι μέχρι 150.000 ευρώ. Το ποσό αυτό το ιδιοποιήθηκα εγώ, δεν το γνώριζαν ούτε ο σύζυγός μου, ούτε τα παιδιά μου, ούτε οι συγκατηγορούμενές μου. Επειδή είχα οικονομική δυσχέρεια, ο σύζυγός μου ως Μανιάτης με είχε αρκετά περιορισμένη οικονομικά, οι οικογενειακές ανάγκες για τα παιδιά και τα εγγόνια μου ήταν μεγάλες και αυτό με έκανε να προβώ στις πράξεις που ομολογώ ενώπιων σας. Έχω μετανιώσει για όσες πράξεις θεωρώ ότι με βαραίνουν γιατί ήμουν πολύ καλή στη δουλειά μου, με αγαπούσε όλος ο κόσμος, όλοι οι ασφαλισμένοι και οι προϊστάμενοί μου. Θέλω να αποκαταστήσω τη ζημία που πιστεύω ότι έχω προξενήσει και εμπράκτως ακόμη και με τη μεταβίβαση της περιουσιακής μου κατάστασης. Έχω ειλικρινώς μετανιώσει και ζητώ συγνώμη για ότι έκανα. Εγώ δεν έχω περιουσιακά στοιχεία στο όνομά μου, μόνο το μισθό μου. Τα περιουσιακά στοιχεία που φέρεται ότι με αφορούν ανήκουν στον σύζυγό μου, προέρχονται από κληρονομιά από τους γονείς του και τους παππούδες. Ο σύζυγός μου τα απέκτησε εδώ και μια δεκαετία, εγώ τον έπεισα μετά το θάνατο του πεθερού μου να μεταβιβάσει και στα κορίτσια μας κάποια πατρικά του κτήματα».
Χριστίνα Σουρίδη: «Δεν γνώριζαν τίποτα οι συγγενείς μου»
«Αρνούμαι τις κατηγορίες που μου αποδίδονται, αναγνωρίζω όμως την ευθύνη μου για τις πράξεις που μου αναλογούν όπως αναφέρονται στο απολογητικό μου υπόμνημα. Ζητώ συγνώμη για τα λάθη μου για ότι έκανα εν γνώσει μου. ..Εγώ δεν είχα καμία ανάμειξη με τις πράξεις ή τις δραστηριότητες των άλλων συγκατηγορούμενών μου που τους αποδίδονται ή έχουν ομολογήσει αλλά και εκείνες δεν ήξεραν για μένα εάν έκανα κάτι παράνομο, ούτε και είχαν ανάμειξη για αυτές τις πράξεις που εγώ ομολογώ γιατί ως τμήματα είχαμε αυτοτέλεια. Στις περιπτώσεις που αναγνωρίζω ότι είχα ευθύνη κάποιοι είχαν ασφαλιστική ικανότητα και κάποιοι όχι. Στις πράξεις που ομολογώ, τα ποσά που μνημονεύονται τα εισέπραξα εγώ εν αγνοία όλων των εμπλεκομένων, όπως το αναφέρω και στο υπόμνημά μου. Οι συγγενείς δεν ήξεραν τίποτα μέχρι την τελευταία στιγμή που με συνέλαβαν. Υπολογίζω το ποσό που μου αναλογεί από τις πράξεις μου ότι ανέρχεται γύρω στις 270.000 ευρώ. Προτίθεμαι να αποκαταστήσω τη ζημία που προξένησαν στην υπηρεσία μου ακόμη και με τη μεταβίβαση περιουσιακών μου στοιχείων. Από παλιά είχε το εισόδημα το δικό μου και του συζύγου μου από τους μισθούς μας. Ότι απέκτησα ήταν μετά το θάνατο του συζύγου μου από το εφάπαξ του, την αποζημίωσή του, μέρος αυτών ήταν και αυτά που εισέπραξα παρανόμως όπως προανέφερε. Είμαι διατεθειμένη να βοηθήσω τις ανακριτικές αρχές με όποιον τρόπο μου ζητηθεί και να εμφανίζομαι οποτεδήποτε μου ζητηθεί στις αρχές».
Οι σύζυγοι
«Δεν γνωρίζω για την εμπλοκή της συζύγου μου στην υπόθεση» λέει στην απολογία του ο Αλ. Αιματίδης (σύζυγος της Θωμάκου) και υποστηρίζει πως όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ιδίου και της συζύγου του αποκτήθηκαν με βάση νόμιμα εισοδήματα και δάνεια που έλαβαν.
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και ο Κ. Καραϊσκος (σύζυγος της Μπουραζάνη) ο οποίος αναφέρει ότι δεν γνώριζε τίποτα για τα χρήματα που βρέθηκαν στην αποθήκη του σπιτιού τους. Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν είχα ακούσει ούτε είχα συζητήσει με τη σύζυγό μου για καμία υπόθεση στην εργασία της. Δεν γνώριζα για τα χρήματα που βρέθηκαν στην αποθήκη του σπιτιού μας. Όταν το έμαθα εξεπλάγην. Όσο ήμασταν κρατούμενοι τη ρώτησα γιατί είχε αυτά τα μετρητά και μου απάντησε ότι από τότε που αρρώστησα, το 2002 και επειδή εγχειρίστηκα το 2005 λόγω των προβλημάτων την καρδιάς μου μάζευε αυτά τα χρήματα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε δαπάνες για την υγεία μου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το σχόλιό σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...