Άνοδο σημείωσαν οι τιμές σε φρούτα και λαχανικά, είδη καθαρισμού, κρέατα, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, δημητριακά και κατεψυγμένα προϊόντα τον Ιούνιο του 2013 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2012 στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Αντίθετα, κατά το ίδιο διάστημα μείωση εμφάνισαν οι τιμές σε γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά και σνακ, προϊόντα υγείας και ομορφιάς αλλά και παρασκευάσματα και τα είδη μαγειρικής. Τα παραπάνω αποτελούν ευρήματα της μηνιαίας έρευνας που διεξάγει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Συνολικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας το πρώτο εξάμηνο του 2013 υποχώρησε κατά 1,47% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2012. Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το πρώτο δίμηνο του 2013 (2,06%) και το δεύτερο δίμηνο του 2013 (2,01%) δείχνοντας, ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται το 2013 περίπου 2% χαμηλότερα από το 2012. Το ΙΕΛΚΑ λέει πως παρά τις σημαντικές αυξήσεις του ΦΠΑ η αποκλιμάκωση των τιμών που έκανε την εμφάνιση την άνοιξη του 2012 συνεχίστηκε όλο το έτος και δείχνει πλέον σαφώς πως οι τιμές σταθεροποιούνται σε επίπεδα του 2009, με ελαφρώς πτωτική τάση.
Εξέλιξη τιμών
Ειδικά τον Ιούνιο, οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 0,27% τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2012 και κατά 2,41% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011.
Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και εκτιμάται ότι έχουν επιφέρει επιπλέον όφελος στον καταναλωτή. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011).
Σε αυτή την περίπτωση ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μείωση τα τελευταία 3,5 έτη 1/2010-6/2013 κατά 4,5% και κινείται στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας. Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).
Σχεδόν όλες οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν μείωση τον Ιούνιο του 2013 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2012, με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα και λαχανικά και στα είδη καθαρισμού. Συνολικά, οι μειώσεις που παρατηρούνται είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς (προμηθευτών και αλυσίδων σουπερμάρκετ) στις συνθήκες τις κρίσης, την ένταση του ανταγωνισμού, την μείωση συγκεκριμένων συντελεστών κόστους και στη σχετική σταθεροποίηση των διεθνών τιμών των πρώτων υλών.
Η μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2013. Βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).
Πηγή:www.reporter.gr
Αντίθετα, κατά το ίδιο διάστημα μείωση εμφάνισαν οι τιμές σε γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά και σνακ, προϊόντα υγείας και ομορφιάς αλλά και παρασκευάσματα και τα είδη μαγειρικής. Τα παραπάνω αποτελούν ευρήματα της μηνιαίας έρευνας που διεξάγει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Συνολικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας το πρώτο εξάμηνο του 2013 υποχώρησε κατά 1,47% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2012. Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το πρώτο δίμηνο του 2013 (2,06%) και το δεύτερο δίμηνο του 2013 (2,01%) δείχνοντας, ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται το 2013 περίπου 2% χαμηλότερα από το 2012. Το ΙΕΛΚΑ λέει πως παρά τις σημαντικές αυξήσεις του ΦΠΑ η αποκλιμάκωση των τιμών που έκανε την εμφάνιση την άνοιξη του 2012 συνεχίστηκε όλο το έτος και δείχνει πλέον σαφώς πως οι τιμές σταθεροποιούνται σε επίπεδα του 2009, με ελαφρώς πτωτική τάση.
Εξέλιξη τιμών
Ειδικά τον Ιούνιο, οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 0,27% τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2012 και κατά 2,41% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011.
Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και εκτιμάται ότι έχουν επιφέρει επιπλέον όφελος στον καταναλωτή. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011).
Σε αυτή την περίπτωση ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μείωση τα τελευταία 3,5 έτη 1/2010-6/2013 κατά 4,5% και κινείται στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας. Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).
Σχεδόν όλες οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν μείωση τον Ιούνιο του 2013 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2012, με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα και λαχανικά και στα είδη καθαρισμού. Συνολικά, οι μειώσεις που παρατηρούνται είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς (προμηθευτών και αλυσίδων σουπερμάρκετ) στις συνθήκες τις κρίσης, την ένταση του ανταγωνισμού, την μείωση συγκεκριμένων συντελεστών κόστους και στη σχετική σταθεροποίηση των διεθνών τιμών των πρώτων υλών.
Η μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2013. Βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).
Πηγή:www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!