Νόμιμο έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το πρόστιμο των 200
ευρώ που επιβάλλεται σε όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια.
Οι ανώτατοι δικαστές, ύστερα από μία πιλοτική δίκη, απέρριψαν την προσφυγή του δημάρχου Ωρωπού Ι. Οικονομάκου ο οποίος ζητούσε να ακυρωθεί το πρόστιμο των 200 ευρώ που του επιβλήθηκε.
Συγκεκριμένα, οι δικαστές του Δʼ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι η επιβολή προστίμου σε περίπτωση μη καταβολής διοδίων, «θεσπίστηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος» που συνδέονται ,όπως λένε, «την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων, την ασφάλεια και την λειτουργία των συγκοινωνιακών εγκαταστάσεων, αλλά και την προαγωγή της εμπιστοσύνης των πολιτών στην έννομη τάξη, που αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας και όχι όπως εσφαλμένα υποστηρίζεται, προς ικανοποίηση των συμφερόντων των ιδιωτικών φορέων, δοθέντος άλλωστε ότι τα έσοδα από τα εισπραττόμενα πρόστιμα διατίθενται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοικήσεως».
Οι δικαστές επισημαίνουν ακόμη ότι η κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου της χώρας, το οποίο συνιστά αποστολή του Κράτους, μπορεί να ανατεθεί σε ιδιωτικούς φορείς, είτε με συμβάσεις εκτελέσεως έργων είτε με συμβάσεις παραχωρήσεως. .
Τέλος, απορρίπτουν τον ισχυρισμό του δημάρχου ότι οι συχνές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής σε κοντινά σημεία τους επιβαρύνουν οικονομικά , αντιτείνοντας ότι υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο, πλήρως ασφαλτοστρωμένο που διαθέτει δυο λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά και παράπλευρο δίκτυο , με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Ωρωπού να έχουν πρόσβαση στην πρωτεύουσα χωρίς διόδια .
Οι ανώτατοι δικαστές, ύστερα από μία πιλοτική δίκη, απέρριψαν την προσφυγή του δημάρχου Ωρωπού Ι. Οικονομάκου ο οποίος ζητούσε να ακυρωθεί το πρόστιμο των 200 ευρώ που του επιβλήθηκε.
Συγκεκριμένα, οι δικαστές του Δʼ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι η επιβολή προστίμου σε περίπτωση μη καταβολής διοδίων, «θεσπίστηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος» που συνδέονται ,όπως λένε, «την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων, την ασφάλεια και την λειτουργία των συγκοινωνιακών εγκαταστάσεων, αλλά και την προαγωγή της εμπιστοσύνης των πολιτών στην έννομη τάξη, που αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας και όχι όπως εσφαλμένα υποστηρίζεται, προς ικανοποίηση των συμφερόντων των ιδιωτικών φορέων, δοθέντος άλλωστε ότι τα έσοδα από τα εισπραττόμενα πρόστιμα διατίθενται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοικήσεως».
Οι δικαστές επισημαίνουν ακόμη ότι η κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου της χώρας, το οποίο συνιστά αποστολή του Κράτους, μπορεί να ανατεθεί σε ιδιωτικούς φορείς, είτε με συμβάσεις εκτελέσεως έργων είτε με συμβάσεις παραχωρήσεως. .
Τέλος, απορρίπτουν τον ισχυρισμό του δημάρχου ότι οι συχνές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής σε κοντινά σημεία τους επιβαρύνουν οικονομικά , αντιτείνοντας ότι υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο, πλήρως ασφαλτοστρωμένο που διαθέτει δυο λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά και παράπλευρο δίκτυο , με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Ωρωπού να έχουν πρόσβαση στην πρωτεύουσα χωρίς διόδια .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!