Το Υπουργείο πραγματοποίησε έρευνα σε τρεις μεγάλες κατηγορίες κωδικών προϊόντων που πουλάνε οι έξι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Carrefour - Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασίλοπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης και My Market) ενώ τα στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, και τον ειδικό γραμματέα της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς, Γιώργο Στεργίου.
Πιο συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου επέλεξε τις τιμοληψίες στα 1.200 αγαθά του Παρατηρητηρίου Τιμών για να κάνει τις αναλύσεις. Τα προϊόντα είναι τρόφιμα, είδη υγιεινής, καθαριότητας και περιποίησης προσώπου και σώματος.
Δείτε τις 3 κατηγορίες
Η πρώτη κατηγορία αφορά σε 382 επώνυμα προϊόντα που πουλάνε και οι έξι αλυσίδες.
Προέκυψε ότι η ακριβότερη από τη φθηνότερη αλυσίδα έχει διαφορά τιμών 6% με ετήσιο όφελος 450 ευρώ τον χρόνο.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει 617 μάρκες που δεν πωλούνται απαραίτητα απ' όλα τα σούπερ μάρκετ. Η διαφορά από το σούπερ μάρκετ με τις υψηλότερες και από εκείνο με τις χαμηλότερες τιμές είναι 7,5%.
Και η τρίτη κατηγορία αφορά σε 569 ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Εδώ η «ψαλίδα» τιμών μεγαλώνει στο 11% και το νοικοκυριό μπορεί να εξοικονομήσει ακόμη και 750 ευρώ ετησίως. Σε άλλη έρευνα που έκανε το υπουργείο Ανάπτυξης προκύπτουν και οι διαφορές τιμών σε βασικά προϊόντα. Για παράδειγμα, η χαμηλότερη τιμή στο νωπό γάλα είναι 0,86 ευρώ (πρόκειται για προϊόν ιδιωτικής ετικέτας), ενώ η μέση τιμή (περιλαμβάνονται επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας) είναι 1,44 ευρώ.
Δηλαδή η διαφορά είναι 41,1%. Το αλάτι έχει χαμηλότερη τιμή 0,34 ευρώ και η μέση τιμή 1,01 ευρώ (διαφορά 66,3%). Συνολικά, για 17 προϊόντα που αγοράζει μία οικογένεια το μηνιαίο όφελος είναι 59,66 ευρώ και το ετήσιο 715,92.
dealnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!