Σκληρή κόντρα ξέσπασε στο υπουργικό συμβούλιο μεταξύ του νυν
υπουργού Μεταφορών Μάκη Βορίδη και του πρώην υπουργού στον ίδιο τομέα
Γιάννη Ραγκούση με αφορμή την «απελευθέρωση» των ταξί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ραγκούσης είπε στο νυν υπουργό Μεταφορών: «Αυτό που προωθείς δεν είναι απελευθέρωση» και συνέχισε λέγοντας:
«Αποτελεί μια θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη» είπε χαρακτηριστικά, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ραγκούσης απυθυνόμενος στον κ. Βορίδη. Μάλιστα σημείωσε ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, προωθεί «μια θλιβερή εξαίρεση που πραγματοποιείται για μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, όταν το σύνολο του ελληνικού λαού έχει υποστεί τις αναπόφευκτες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, την αναγκαία υπερφορολόγηση σε επιχειρήσεις, το άνοιγμα άλλων, μέχρι πρόσφατα κλειστών, επαγγελμάτων».
Ο Γ. Ραγκούσης, κατηγόρησε τον κ. Βορίδη ότι «δεν λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό η νέα διοικητική δομή της χώρας» δεδομένου ότι «οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες».
Στο τέλος ο κ. Ραγκούσης αποχώρησε από το υπουργικό συμβούλιο λέγοντας ότι δεμ πρόκειται να βάλει την υπογραφή του σε ένα τέτοιο σχέδιο νόμου.
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η τρόικα, ακόμη και η ίδια η καγκελάριος Μέρκελ έχουν ζητήσει εδώ και μήνες την πλήρη απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Τελικώς το σ/ν πέρασε από το υπουργικό, ωστόσο αρκετοί εξέφρασαν σοβαρές ενστάσεις για διάφορες διατάξεις του.
Ζωηρές επιφυλάξεις κατέθεσαν οι υπουργοί Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου και αναπληρωτή ΠΕΚΑ Νίκος Σηφουνάκης, οι οποίοι θεωρούν ότι με τις ρυθμίσεις που προτείνει ο κ. Βορίδης δεν απελευθερώνει τα τουριστικά 7θέσια μίνι-βαν.Η ένταση «πυροδότησε» και την παρέμβαση του πρωθυπουργού ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Το γεγονός ότι θα κλείσει η Βουλή δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε την δουλειά μας. Η τρόικα θα ξανάρθει κι εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Πρέπει σήμερα να αποφασίσουμε όλο τον σχεδιασμό για να δουμε τι πρεπει να ψηφίσουμε έως τις εκλογές», είπε ο πρωθυπουργός.
Από την πλευρά του, ο προκάτοχος του κ. Ραγκούση στο υπουργείο Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας υποστήριξε, μιλώντας προς τους δημοσιογράφους ότι το θέμα «το έβαλε ο Ραγκούσης στην τρόικα δεν το έβαλε η τρόικα».
Κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, ο Πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος αναφερόμενος στην "κόντρα" με τα ταξί, τόνισε: «Μας έχει ταλαιπωρήσει πολύ καιρό το θέμα. Δεν μπορεί να διαιωνιζεται. Από αυτή την κυβέρνηση πρέπει να υπάρχει απόφαση».
Σε τηλεοπτική παρέμβαση του (Mega) ο κ. Ραγκούσης διευκρίνισε ότι η δική του αρνητική θέση συνίσταται στο γεγονός ότι σύμφωνα με το σ/ν δεν πρόκειται να δοθεί καμία νέα άδεια. Υποστήριξε ότι θα συνεχιστεί η μαύρη αγορά αδειών και θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν αφορολόγητα έσοδα εξ αυτού του λόγου. «Ό,τι φορολογείται θα αφορά συμβολικό τίμημα, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα» είπε χαρακτηριστικά. Επεσήμανε ακόμη (όπως και αρκετοί άλλοι υπουργοί) ότι δεν ανοίγει ούτε η πολύ σημαντική αγορά των εννεαθέσεων τουριστικών οχημάτων, η οποία «είναι σε όλο τον κόσμο ανοικτή».
Επίσης ο κ. Ραγκούσης επικαλέστηκε το Μνημόνιο 2 (το οποίο ψηφίστηκε επί υπουργίας του κ.Βορίδη) το οποίο ρητά αναφέρει ότι πρέπει να μην υπάρχει κανένας περιορισμός στην αγορά των ταξί. Τέλος επεσήμανε ότι ο κ. Βορίδης κατά το υπουργικό συμβούλιο ανέφερε πως η συζήτηση με την τρόικα δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Ο κ. Ραγκούσης προειδοποίησε δε ότι θα δώσει στην δημοσιότητα την ηλεκτρονική αλληλογραφία του με την τρόικα όταν ο ίδιος ήταν υπουργός Υποδομών και με την οποία αποδεικνύεται ότι συμφωνούσε με την ρύθμιση που προωθούσε ο ίδιος και απελευθέρωνε πλήρως την αγορά των ταξί.
iefimerida.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ραγκούσης είπε στο νυν υπουργό Μεταφορών: «Αυτό που προωθείς δεν είναι απελευθέρωση» και συνέχισε λέγοντας:
«Αποτελεί μια θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη» είπε χαρακτηριστικά, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ραγκούσης απυθυνόμενος στον κ. Βορίδη. Μάλιστα σημείωσε ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, προωθεί «μια θλιβερή εξαίρεση που πραγματοποιείται για μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, όταν το σύνολο του ελληνικού λαού έχει υποστεί τις αναπόφευκτες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, την αναγκαία υπερφορολόγηση σε επιχειρήσεις, το άνοιγμα άλλων, μέχρι πρόσφατα κλειστών, επαγγελμάτων».
Ο Γ. Ραγκούσης, κατηγόρησε τον κ. Βορίδη ότι «δεν λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό η νέα διοικητική δομή της χώρας» δεδομένου ότι «οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες».
Στο τέλος ο κ. Ραγκούσης αποχώρησε από το υπουργικό συμβούλιο λέγοντας ότι δεμ πρόκειται να βάλει την υπογραφή του σε ένα τέτοιο σχέδιο νόμου.
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η τρόικα, ακόμη και η ίδια η καγκελάριος Μέρκελ έχουν ζητήσει εδώ και μήνες την πλήρη απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Τελικώς το σ/ν πέρασε από το υπουργικό, ωστόσο αρκετοί εξέφρασαν σοβαρές ενστάσεις για διάφορες διατάξεις του.
Ζωηρές επιφυλάξεις κατέθεσαν οι υπουργοί Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου και αναπληρωτή ΠΕΚΑ Νίκος Σηφουνάκης, οι οποίοι θεωρούν ότι με τις ρυθμίσεις που προτείνει ο κ. Βορίδης δεν απελευθερώνει τα τουριστικά 7θέσια μίνι-βαν.Η ένταση «πυροδότησε» και την παρέμβαση του πρωθυπουργού ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Το γεγονός ότι θα κλείσει η Βουλή δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε την δουλειά μας. Η τρόικα θα ξανάρθει κι εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Πρέπει σήμερα να αποφασίσουμε όλο τον σχεδιασμό για να δουμε τι πρεπει να ψηφίσουμε έως τις εκλογές», είπε ο πρωθυπουργός.
Από την πλευρά του, ο προκάτοχος του κ. Ραγκούση στο υπουργείο Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας υποστήριξε, μιλώντας προς τους δημοσιογράφους ότι το θέμα «το έβαλε ο Ραγκούσης στην τρόικα δεν το έβαλε η τρόικα».
Κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, ο Πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος αναφερόμενος στην "κόντρα" με τα ταξί, τόνισε: «Μας έχει ταλαιπωρήσει πολύ καιρό το θέμα. Δεν μπορεί να διαιωνιζεται. Από αυτή την κυβέρνηση πρέπει να υπάρχει απόφαση».
Σε τηλεοπτική παρέμβαση του (Mega) ο κ. Ραγκούσης διευκρίνισε ότι η δική του αρνητική θέση συνίσταται στο γεγονός ότι σύμφωνα με το σ/ν δεν πρόκειται να δοθεί καμία νέα άδεια. Υποστήριξε ότι θα συνεχιστεί η μαύρη αγορά αδειών και θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν αφορολόγητα έσοδα εξ αυτού του λόγου. «Ό,τι φορολογείται θα αφορά συμβολικό τίμημα, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα» είπε χαρακτηριστικά. Επεσήμανε ακόμη (όπως και αρκετοί άλλοι υπουργοί) ότι δεν ανοίγει ούτε η πολύ σημαντική αγορά των εννεαθέσεων τουριστικών οχημάτων, η οποία «είναι σε όλο τον κόσμο ανοικτή».
Επίσης ο κ. Ραγκούσης επικαλέστηκε το Μνημόνιο 2 (το οποίο ψηφίστηκε επί υπουργίας του κ.Βορίδη) το οποίο ρητά αναφέρει ότι πρέπει να μην υπάρχει κανένας περιορισμός στην αγορά των ταξί. Τέλος επεσήμανε ότι ο κ. Βορίδης κατά το υπουργικό συμβούλιο ανέφερε πως η συζήτηση με την τρόικα δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Ο κ. Ραγκούσης προειδοποίησε δε ότι θα δώσει στην δημοσιότητα την ηλεκτρονική αλληλογραφία του με την τρόικα όταν ο ίδιος ήταν υπουργός Υποδομών και με την οποία αποδεικνύεται ότι συμφωνούσε με την ρύθμιση που προωθούσε ο ίδιος και απελευθέρωνε πλήρως την αγορά των ταξί.
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!