Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Ποιες υπηρεσίες των ΚΕΠ θα παρέχονται πλέον on-line

Περισσότερες διευκολύνσεις θα παρέχονται πλέον στους πολίτες μέσω Διαδικτύου, καθώς, εντός της εβδομάδας ξεκινούν τα on-line προγράμματα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.


Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξηγεί ποιες είναι οι υπηρεσίες που μέχρι πρότινος παρέχονταν με τον παραδοσιακό τρόπο και τώρα θα μπορούν οι πολίτες να τις έχουν ηλεκτρονικά.


«Τα ΚΕΠ είναι ένας δοκιμασμένος και καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία. Εκατομμύρια συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από αυτά και ο βαθμός αποδοχής τους και ικανοποίησης από τις υπηρεσίες, που παρέχουν, είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας αυτόν το επιτυχημένο θεσμό να τον ενισχύουμε ολοένα και περισσότερο, έτσι ώστε να διευκολύνουμε και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ».

Ο κ. Μητσοτάκης τονίζει ακόμη ότι «μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να συνδέσουμε το βασικό μητρώο του ΚΕΠ και με τη ΔΕΗ και με τις επιχειρήσεις του TAXIS για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), αλλά και με τη Στρατολογία, έτσι ώστε τα βασικά πιστοποιητικά Στρατολογίας να μπορούν να εκδίδονται για τους πολίτες στο λεπτό».

Η δυνατότητα για την παροχή αυτών των νέων υπηρεσιών, σημειώνει ο υπουργός Διοκητικής Μεταρρύθμισης, συνδέεται με τον νέο νόμο για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων και επικυρωμένων αντιγράφων.

«Νομοθετούμε την πλήρη κατάργηση της επικύρωσης όλων των αντιγράφων δημοσίων εγγράφων στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε να περιορίσουμε την απίστευτη γραφειοκρατία που ταλανίζει τον πολίτη» λέει και προσθέτει: «Εμείς, εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να προσκομίζουν ένα ευκρινές αντίγραφο του εγγράφου χωρίς τη σφραγίδα της επικύρωσης από τα ΚΕΠ στη δημόσια υπηρεσία, η οποία στη συνέχεια είναι υποχρεωμένη να κάνει έναν περιορισμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό των όποιων πλαστών δικαιολογητικών».

Αναφορικά με τις υπηρεσίες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης τόνισε ότι μια σειρά από βασικά πιστοποιητικά, όπως η φορολογική και η ασφαλιστική ενημερότητα του ΙΚΑ ή τα βασικά πιστοποιητικά του Δημοτολογίου θα μπορούν πλέον να τα αποκομίσουν οι πολίτες ηλεκτρονικά, ενώ παλαιότερα έπρεπε να μεσολαβούν αρκετές ημέρες μέχρι να φτάσουν στα χέρια των πολιτών.

«Η βάση των ΚΕΠ, η βασική βάση του Ερμή επικοινωνεί πια με τις βάσεις του Δημοτολογίου, με το TAXIS, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται στη στιγμή από τα ΚΕΠ. Είναι ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της παροχής περισσότερων υπηρεσιών από τα ΚΕΠ, το οποίο θεωρούμε ότι θα διευκολύνει ουσιαστικά τους πολίτες, που χρησιμοποιούν τα ΚΕΠ» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

Τέλος, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης επισημαίνει ότι στόχος είναι να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία, καθώς, τα έγγραφα τα οποία αυτή τη στιγμή επικυρώνονται από τα ΚΕΠ ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο.

«Εμείς ερχόμαστε και λέμε ότι εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία στην πράξη δεν απεκάλυπτε και πολλά πλαστά. Μια σφραγίδα μηχανιστικά, απλά, έμπαινε. Με αυτόν τον τρόπο, επίσης, απελευθερώνουμε και πολύτιμο χρόνο για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ, ώστε να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας» κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...