Το ελληνικό δαιμόνιο δεν γνωρίζει σύνορα. Το ότι χιλιάδες Ελληνες έχουν ιδρύσει μεταφορικές εταιρείες στη Βουλγαρία, εκμεταλλευόμενοι τους χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές, είναι γνωστό εδώ και χρόνια.
Αρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις Παρασκευές ζητούν οι φορτηγατζήδες, αφού η κρίση έχει ήδη ακινητοποιήσει το 30% των φορτηγών
Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι απασχολούν Ελληνες οδηγούς με λεφτά του... ΟΑΕΔ! Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στο υπουργείο Μεταφορών, αρκετές από τις περίπου 500 ελληνικών συμφερόντων μεταφορικές εταιρείες της Βουλγαρίας απασχολούν στο... τζάμπα Ελληνες οδηγούς.
Πώς γίνεται αυτό; Στην Ελλάδα οι εν λόγω οδηγοί είναι άνεργοι και λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας. Αυτό τους καθιστά πιο ελκυστικούς στα 3.500-4.000 βουλγαρικά αλλά και κυπριακά φορτηγά ελληνικών συμφερόντων, στα οποία και απασχολούνται, αλλά ανασφάλιστοι, με κίνητρο τη «μαύρη» μισθοδοσία.
Τα ανωτέρω εξιστόρησε το προεδρείο της ΟΦΑΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο, Απόστολο Κενανίδη, στο γενικό γραμματέα Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο. Πέρα από τη «μαύρη» εργασία, η ΟΦΑΕ ζήτησε από το υπουργείο Μεταφορών την αυστηροποίηση των ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, κυρίως τα τουρκικά, την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις Παρασκευές, αλλά και τη δυνατότητα χορήγησης των αδειών TIR (άδειες διέλευσης και προορισμού τρίτων χωρών των ελληνικών φορτηγών).
Συγκεκριμένα, για τις άδειες TIR η ΟΦΑΕ υποστήριξε ότι η χορήγηση τέτοιων αδειών εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με γνώμονα την αποκέντρωση των δημόσιων λειτουργιών από τις κρατικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, έτσι θα διευκολυνθεί η λειτουργία των αυτοκινητιστών, μειώνοντας σημαντικά την απώλεια χρόνου και τις μεγάλες αλλά άσκοπες χιλιομετρικές αποστάσεις, μόνο όπου υπάρχουν συνοριακά τελωνεία για τις σχετικές διατυπώσεις.
Οσον αφορά τα τουρκικά φορτηγά, η ΟΦΑΕ υποστήριξε πως η Τουρκία συνεχίζει να επιβαρύνει με υπέρογκα ποσά τους Ελληνες αυτοκινητιστές που διέρχονται από και προς το έδαφός της, αλλά και το transit φορτίο με προορισμό τρίτες χώρες, όπως Συρία, Ιορδανία, Γεωργία, Ιράκ. Παράλληλα, το τουρκικό κράτος προμηθεύει τους Τούρκους αυτοκινητιστές με φθηνό πετρέλαιο, «νοθεύοντας» τον υγιή ανταγωνισμό.
«Οι αρχές της Τουρκίας συνεχίζουν να εφαρμόζουν εξοντωτική πολιτική εις βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών. Η διήμερη άδεια εισόδου στη γείτονα χώρα κοστίζει 132 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη άδεια για τους Τούρκους συναδέλφους μόλις 25 ευρώ», επισημαίνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Απόστολος Κενανίδης.
«Οι διμερείς άδειες είναι σήμερα 20.000 για κάθε χώρα, οι οποίες υπερκαλύπτουν το έργο μεταφοράς από τη μια χώρα στην άλλη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι τουρκικές μεταφορικές εταιρείες να ασκούν σχεδόν εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο εις βάρος των ελληνικών.
»Δική μας πρόταση είναι να δοθούν 7.000-8.000 διμερείς άδειες για κάθε χώρα, εκ των οποίων οι 4.000 άδειες θα είναι ελεύθερες και οι άλλες 4.000 επί πληρωμή», συμπληρώνει ο κ. Κενανίδης.
Οπως είναι φυσικό, η ύφεση στην ελληνική οικονομία έχει χτυπήσει ιδιαίτερα τους μεταφορείς. Σήμερα, μόλις το 40% των φορτηγών έχει έργο, καθώς ένα ποσοστό μεταξύ 20%-30% έχει ακινητοποιηθεί πλήρως, ενώ το υπόλοιπο λειτουργεί με πολύ χαμηλά κόμιστρα. Βλέποντας την κατάσταση αυτή, η ΟΦΑΕ ζήτησε την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών τις Παρασκευές, αφού το έργο έχει μειωθεί σημαντικά.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ/enet.gr
Αρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις Παρασκευές ζητούν οι φορτηγατζήδες, αφού η κρίση έχει ήδη ακινητοποιήσει το 30% των φορτηγών
Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι απασχολούν Ελληνες οδηγούς με λεφτά του... ΟΑΕΔ! Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στο υπουργείο Μεταφορών, αρκετές από τις περίπου 500 ελληνικών συμφερόντων μεταφορικές εταιρείες της Βουλγαρίας απασχολούν στο... τζάμπα Ελληνες οδηγούς.
Πώς γίνεται αυτό; Στην Ελλάδα οι εν λόγω οδηγοί είναι άνεργοι και λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας. Αυτό τους καθιστά πιο ελκυστικούς στα 3.500-4.000 βουλγαρικά αλλά και κυπριακά φορτηγά ελληνικών συμφερόντων, στα οποία και απασχολούνται, αλλά ανασφάλιστοι, με κίνητρο τη «μαύρη» μισθοδοσία.
Τα ανωτέρω εξιστόρησε το προεδρείο της ΟΦΑΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο, Απόστολο Κενανίδη, στο γενικό γραμματέα Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο. Πέρα από τη «μαύρη» εργασία, η ΟΦΑΕ ζήτησε από το υπουργείο Μεταφορών την αυστηροποίηση των ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, κυρίως τα τουρκικά, την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις Παρασκευές, αλλά και τη δυνατότητα χορήγησης των αδειών TIR (άδειες διέλευσης και προορισμού τρίτων χωρών των ελληνικών φορτηγών).
Συγκεκριμένα, για τις άδειες TIR η ΟΦΑΕ υποστήριξε ότι η χορήγηση τέτοιων αδειών εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με γνώμονα την αποκέντρωση των δημόσιων λειτουργιών από τις κρατικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, έτσι θα διευκολυνθεί η λειτουργία των αυτοκινητιστών, μειώνοντας σημαντικά την απώλεια χρόνου και τις μεγάλες αλλά άσκοπες χιλιομετρικές αποστάσεις, μόνο όπου υπάρχουν συνοριακά τελωνεία για τις σχετικές διατυπώσεις.
Οσον αφορά τα τουρκικά φορτηγά, η ΟΦΑΕ υποστήριξε πως η Τουρκία συνεχίζει να επιβαρύνει με υπέρογκα ποσά τους Ελληνες αυτοκινητιστές που διέρχονται από και προς το έδαφός της, αλλά και το transit φορτίο με προορισμό τρίτες χώρες, όπως Συρία, Ιορδανία, Γεωργία, Ιράκ. Παράλληλα, το τουρκικό κράτος προμηθεύει τους Τούρκους αυτοκινητιστές με φθηνό πετρέλαιο, «νοθεύοντας» τον υγιή ανταγωνισμό.
«Οι αρχές της Τουρκίας συνεχίζουν να εφαρμόζουν εξοντωτική πολιτική εις βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών. Η διήμερη άδεια εισόδου στη γείτονα χώρα κοστίζει 132 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη άδεια για τους Τούρκους συναδέλφους μόλις 25 ευρώ», επισημαίνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Απόστολος Κενανίδης.
«Οι διμερείς άδειες είναι σήμερα 20.000 για κάθε χώρα, οι οποίες υπερκαλύπτουν το έργο μεταφοράς από τη μια χώρα στην άλλη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι τουρκικές μεταφορικές εταιρείες να ασκούν σχεδόν εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο εις βάρος των ελληνικών.
»Δική μας πρόταση είναι να δοθούν 7.000-8.000 διμερείς άδειες για κάθε χώρα, εκ των οποίων οι 4.000 άδειες θα είναι ελεύθερες και οι άλλες 4.000 επί πληρωμή», συμπληρώνει ο κ. Κενανίδης.
Οπως είναι φυσικό, η ύφεση στην ελληνική οικονομία έχει χτυπήσει ιδιαίτερα τους μεταφορείς. Σήμερα, μόλις το 40% των φορτηγών έχει έργο, καθώς ένα ποσοστό μεταξύ 20%-30% έχει ακινητοποιηθεί πλήρως, ενώ το υπόλοιπο λειτουργεί με πολύ χαμηλά κόμιστρα. Βλέποντας την κατάσταση αυτή, η ΟΦΑΕ ζήτησε την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών τις Παρασκευές, αφού το έργο έχει μειωθεί σημαντικά.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ/enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!