Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή για την ασυδοσία των εισπρακτικών εταιρειών ο βουλευτής επικρατείας και γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής της ΔΗΜΑΡ, Σπύρος Λυκούδης.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Με την τροποποίηση του νόμου 3758/2009 , ο οποίος ρυθμίζει τη λειτουργία των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, θεσπίστηκαν τον Απρίλιο του 2012 συγκεκριμένοι περιορισμοί μεθοδολογίας και καθιερώθηκαν μηχανισμοί ελέγχου, οι οποίοι ενισχύουν την προστασία της ιδιωτικής σφαίρας και το σεβασμό της προσωπικότητας των πολιτών από πρακτικές παρενόχλησης.
Στις εισπρακτικές εταιρείες καταφεύγουν οι προμηθευτές -τράπεζες κυρίως, αλλά και εμπορικά καταστήματα, εταιρείες τηλεπικοινωνιών κ.α.- για την είσπραξη οφειλόμενων χρηματικών ποσών σε περιπτώσεις καθυστέρησης πληρωμής δανείων, πιστωτικών καρτών, συναλλαγματικών επιταγών κτλ.
Από αποφάσεις δικαστηρίων όμως και από το Συνήγορο του Καταναλωτή διαπιστώθηκε ότι οι επιχειρήσεις είσπραξης χρεών χρησιμοποιούν μεθόδους και υιοθετούν διαδικασίες αντιδεοντολογικές, αντικοινωνικές και ενίοτε παράνομες.
Υπάρχουν καταγγελίες για:
Ερωτάται ο Υπουργός:
Έχει ελεγχθεί και διαπιστωθεί εάν όλες οι εισπρακτικές εταιρείες είναι καταγεγραμμένες, όπως οφείλουν, στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή;
Έχουν διασταυρωθεί οι όλο και περισσότερες καταγγελίες περί αθέμιτης λειτουργίας των προαναφερόμενων εταιρειών;
Αξιολογείται ως απολύτως αναγκαία η λειτουργία των εταιρειών αυτών;
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Με την τροποποίηση του νόμου 3758/2009 , ο οποίος ρυθμίζει τη λειτουργία των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, θεσπίστηκαν τον Απρίλιο του 2012 συγκεκριμένοι περιορισμοί μεθοδολογίας και καθιερώθηκαν μηχανισμοί ελέγχου, οι οποίοι ενισχύουν την προστασία της ιδιωτικής σφαίρας και το σεβασμό της προσωπικότητας των πολιτών από πρακτικές παρενόχλησης.
Στις εισπρακτικές εταιρείες καταφεύγουν οι προμηθευτές -τράπεζες κυρίως, αλλά και εμπορικά καταστήματα, εταιρείες τηλεπικοινωνιών κ.α.- για την είσπραξη οφειλόμενων χρηματικών ποσών σε περιπτώσεις καθυστέρησης πληρωμής δανείων, πιστωτικών καρτών, συναλλαγματικών επιταγών κτλ.
Από αποφάσεις δικαστηρίων όμως και από το Συνήγορο του Καταναλωτή διαπιστώθηκε ότι οι επιχειρήσεις είσπραξης χρεών χρησιμοποιούν μεθόδους και υιοθετούν διαδικασίες αντιδεοντολογικές, αντικοινωνικές και ενίοτε παράνομες.
Υπάρχουν καταγγελίες για:
- Παραβάσεις των αρχών της ευπρέπειας και του σεβασμού της προσωπικότητας του οφειλέτη, με την άσκηση διαρκούς ψυχολογικής πίεσης όχι μόνο κατά του οφειλέτη ατομικά, αλλά και κατά των οικείων του. Η τακτική μάλιστα της έκθεσης του οφειλέτη στον κοινωνικό ή επαγγελματικό του χώρο φαίνεται να αποτελεί συνήθη μέθοδο των εισπρακτικών εταιρειών.
- τηλεφωνικές οχλήσεις σε ώρες κοινής ησυχίας των καταναλωτών χωρίς να δηλώνουν την πραγματική επαγγελματική τους ταυτότητα, αλλά προσποιούμενοι υπαλλήλους τραπεζών ή δικηγορικών γραφείων.
- πίεση για είσπραξη χρεών ακόμα και σε περιπτώσεις παράνομων ή απλώς εσφαλμένων και καταχρηστικών ρητρών.
Ερωτάται ο Υπουργός:
Έχει ελεγχθεί και διαπιστωθεί εάν όλες οι εισπρακτικές εταιρείες είναι καταγεγραμμένες, όπως οφείλουν, στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή;
Έχουν διασταυρωθεί οι όλο και περισσότερες καταγγελίες περί αθέμιτης λειτουργίας των προαναφερόμενων εταιρειών;
Αξιολογείται ως απολύτως αναγκαία η λειτουργία των εταιρειών αυτών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Κάντε το σχόλιό σας!