Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Το 10% των μαθητών πέφτουν θύματα ενδοσχολικής βίας


Την ανάγκη λήψης μέτρων, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας, επισήμανε ο υπουργός Παιδείας, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, καθώς σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε σχολεία της χώρας, τουλάχιστον το 10% των μαθητών γίνονται γίνονται θύματα επιθετικής παρενόχλησης από συνομηλίκους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών.




Ενώ, όσον αφορά στους θύτες, ανέρχονται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού και η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών - κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.


«Οι σοβαρές επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών καθιστούν επιτακτική την ανάγκη λήψης μέτρων για την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου» ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Επιπλέον, ο υπουργός Παιδείας, σε άλλο εγγραφό του, αναφέρθηκε στο θέμα του εθισμού των εφήβων στο Διαδίκτυο και στο ανησυχητικό φαινόμενο της διαδικτυακής αποπλάνησης, παραθέτοντας στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. Κυριακού», σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εφήβων 15-16 ετών από επτά ευρωπαϊκές χώρες.

Αν και σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα θεωρείται πιο "ασφαλής" από τις άλλες χώρες, παρουσιάζοντας το μικρότερο ποσοστό κινδύνου στο θέμα της διαδικτυακής αποπλάνησης, το 5,4% του συνόλου του δείγματος ανέφεραν ότι η επικοινωνία με αγνώστους on-line τους έβλαψε με κάποιον τρόπο.

Ανησυχητικός, όμως, είναι και ο εθισμός των εφήβων στο διαδίκτυο, καθώς όπως διαπιστώθηκε ότι 12,7% εμφανίζουν «οριακή διαδικτυακή συμπεριφορά», ενώ 1,2% εμφανίστηκαν να παρουσιάζουν «συμπεριφορές εξάρτησης».

Για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία και του διαδικτυακού εκφοβισμού, το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί δράσεις μέσω των υπηρεσιών επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, με τη συνεργασία των σχολικών συμβούλων και ειδικών επιστημόνων.

Επίσης, υλοποιεί προγράμματα αγωγής βίας, σε συνεργασία με ειδικούς επιστημονικούς φορείς που προσεγγίζουν θέματα όπως η πρόληψη της βίας, η διαχείριση συγκρούσεων, ρατσισμού, διαπροσωπικών σχέσεων, σεξουαλικής παρενόχλησης, η βία στο Διαδίκτυο, η παιδική εκμετάλλευση και η ενδοοικογενειακή βία.

Ενώ, όπως ενημερώνει ο κ. Αρβανιτόπουλος, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο - ο ενημερωτικός κόμβος για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο - περιέχει άρθρα και οδηγίες προς τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και ειδική ενότητα για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρέχει ασφαλή πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό, προστατεύοντας τους μαθητές από παράνομο και ακατάλληλο περιεχόμενο με τη χρήση αυτοματοποιημένης διαδικασίας. Επίσης, αναφέρεται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το νέο σχολείο και το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας σε Δημοτικό και Γυμνάσιο για τη διαμόρφωση σύγχρονης ψηφιακής κουλτούρας.

kerdos.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...